Erreur 500 Suite Mise à Jour Sppagebuilder 5 Pro - Question | JoomShaper

Erreur 500 Suite Mise à Jour Sppagebuilder 5 Pro

Arnaud MARGUERITAT

Arnaud MARGUERITAT

SP Page Builder 3 months ago

bonjour, suite à la mise à jour de sppagebuilder 5 pro, j'ai une erreur 500 et plus d'accès ni en back end ni front end à mon site. J'ai ce message : Échec de l'ouverture requise '/var/www/vhosts/cfdtbrinks.fr/httpdocs/components/com_sppagebuilder/builder/classes/base.php Je n'ai accès qu'en ftp. Je n'ai pas beaucop de connaissances pour ce type de problème. Merci d'avance de votre aide Cordialement Arnaud

0
18 Answers
Toufiq
Toufiq
Accepted Answer
Senior Staff 3 months ago #145596

Hi there,

Thank you for reaching out, and I apologize for any inconvenience caused by this oversight. To better address the issue, could you kindly provide Joomla administrator access? This will enable me to thoroughly investigate the matter and provide you with a prompt resolution.

I appreciate your cooperation and will ensure to get back to you as soon as possible.

Best regards,

Toufiqur Rahman (Team Lead, Support)

0
Arnaud MARGUERITAT
Arnaud MARGUERITAT
Accepted Answer
3 months ago #145639

Bonjour, Merci pour votre réponse. Depuis mon dernier message, j’ai réussit a recopier un fichier manquant via ftp dans le répertoire du SpPageBuilder et j’ai ainsi pu me connecter à ma console d’admin et j’ai récupéré mon site. Ensuite, j’ai renommé le répertoire sppagebuilder par « sppagebuilders » dans component, j’ai réinstallé la version 5 Pro du SpPageBuilder. Par la suite, Joomla n’a trouvé aucun conflit. Cependant, je me retrouve avec 2 petits soucis (qui n’altère pas en front end) : certaines url apparaissent du type« …component/sppagebuilder/page/45 » et également lorsque je veux modifier une page avec le constructeur de page, certains éléments de la page n’existent plus et/ou certains médias (videos, JPEG, GIF,..) ont disparus. Il faudrait que je reconstruise les pages.Si vous avez une marche à suivre pour réparer ces petits sinon Je peux vous donner directement mes identifiants de super utilisateur, je n’arrive pas a donner les droits pour l’accès à l’admin en créant un nouvel utilisateurs manager.

0
Toufiq
Toufiq
Accepted Answer
Senior Staff 3 months ago #145666

You should use English language. Besides, You shouldn't rename the directory name of page builder to install another version. If you want to use latest version then you should keep a backup of your site then you should install the latest version. Thanks

0
Arnaud MARGUERITAT
Arnaud MARGUERITAT
Accepted Answer
3 months ago #145759

Good morning. To be able to reinstall the latest version, I had to first uninstall the page builder, then make a backup of the site and finally I installed the latest version of the page builder. Now some URLs are not "clean". An additional problem is apparent: the Slideshow insertion doesn't work, it gives me a white zone. Merci de votre aide

0
Toufiq
Toufiq
Accepted Answer
Senior Staff 3 months ago #145867

Will you please provide me the Joomla administrator access to check the issue?

0
Arnaud MARGUERITAT
Arnaud MARGUERITAT
Accepted Answer
2 weeks ago #154142

Bonsoir, je reviens vers vous tardivement car j'ai dû réinstaller mon site sur une précédente sauvegarde. J'ai réessayé d'installer la version Sp Page Builder 5.2.9 mais j'ai rencontré un problème avec ce message : Unhandled Runtime Error TypeError: Cannot read Properties of undefined (lecture 'call')

Veuillez ouvrir la console du navigateur pour plus d'informations !

Appeler la pile L (2:1253017)

2477 (2:17590)

Function.l (2:1253017) J'ai essayé de revenir à la version 5.2.8 mais cela m'a posé un autre problème, avec ce message : Une erreur s'est produite 0 Classe "BuilderIntegrationHelper" introuvable J'ai désactivé l'extension via PhpMyadmin pour pouvoir y accéder la console d'administration. Je ne peux plus utiliser SP Page

0
Toufiq
Toufiq
Accepted Answer
Senior Staff 1 week ago #154703

Will you please describe your issue using the English Language? Thanks

0
Arnaud MARGUERITAT
Arnaud MARGUERITAT
Accepted Answer
1 week ago #154773

Good morning. Thank you for your reply. A few days after my message, everything worked. I managed to use SP Page Builder, I don't know why. However, I still have the same problem regarding the "url" The problem happened when I updated to version 5.2 .9. Now I just have to update to 5.3.0.

0
Toufiq
Toufiq
Accepted Answer
Senior Staff 6 days ago #154844

Are you still experiencing issues with your site?

0
Arnaud MARGUERITAT
Arnaud MARGUERITAT
Accepted Answer
6 days ago #154933

J'ai installé la version 5.3.0. et mon site fonctionne maintenant. Cependant, les "URL" appraissent de cette manière : https://www.cfdtbrinks.fr/index.php?option=com_sppagebuilder&view=page&id=131 et je n'arrive pas à régler le problème

0
Toufiq
Toufiq
Accepted Answer
Senior Staff 5 days ago #155003

Will you please describe your issue using the English Language? Thanks

0
Arnaud MARGUERITAT
Arnaud MARGUERITAT
Accepted Answer
5 days ago #155005

I installed version 5.3.0. and my site is working now. However, the "URLs" are appreciated in this way: https://www.cfdtbrinks.fr/index.php?option=com_sppagebuilder&view=page&id=131 and I cannot resolve the problem

0
Toufiq
Toufiq
Accepted Answer
Senior Staff 5 days ago #155012

What is the problem of this URL?

0
Arnaud MARGUERITAT
Arnaud MARGUERITAT
Accepted Answer
5 days ago #155014

I don't have a simplified "URL"

0
Arnaud MARGUERITAT
Arnaud MARGUERITAT
Accepted Answer
5 days ago #155016

I just tested sp page builder, everything works correctly. I'll look into rewriting the urls, I think it's a problem I can solve now.

0
Toufiq
Toufiq
Accepted Answer
Senior Staff 5 days ago #155017

Okay. Thank you

0
Arnaud MARGUERITAT
Arnaud MARGUERITAT
Accepted Answer
5 days ago #155018

So my main problem is solved. If the problem recurs, I will get back to you. Thank you for your intervention

0
Toufiq
Toufiq
Accepted Answer
Senior Staff 4 days ago #155159

I'm glad to hear that your main problem has been resolved! If you encounter any issues in the future or if the problem recurs, don't hesitate to reach out to us again. We're here to help. Thank you for letting us know, and have a great day!

0